ännu ett spindeldrama!!

Jag sitter och pratar i telefon, ser nåt i ögonfrån, svart, stort.. Swischar förbi fort som fan! Jag skriker och panikar lite, sen försvinner den in i en av mina skrivbordslådor. Jag tänker att det är kört, den där kommer jag inte hitta för jag har alldeles för många saker i lådorna.. Och jag kommer inte kunna sova i mitt rum den här natten. :(((

Men så kommer mamma in, som en räddande ängel. Och hon går igenom hela skrivbordet, sak för sak. Passar på att städa lite när hon ändå håller på.. Och jag står spänt bredvid och tittar. Men tiden går och hon hittar den inte! Och jag börjar inse att jag måste leva med det här, jag försöker verkligen acceptera det. Mamma blir klar och lägger tillbaka alla sakerna, men DÅ plötsligt ser hon den sitta på väggen bredvid henne! Och hon fångar den, och hon släpper ut den!! Och min lättnad går knappt att beskriva. Älskade lilla mamma, som alltid räddar mig. <3

Så slut på spindeldrama för den här gången! Lyckligt slut dessutom. :)))

(Men jag måste nog göra något åt det här för frågan är hur jag ska överleva när jag flyttar hemifrån??)

Kommentarer
Postat av: jessica

haha, lovely! Vi hade en GIGANTISK korrspindel på jobbet nyligen, den satt på exakt samma ställe (ihopkrupen på en gungställning) i en hel jäkla vecka! Dagisbarnen tyckte den var söt, min chef matade den med myror. Jag kämpade mest med att stå emot impulsen att hälla nagellacksborttagning på den (gjorde det under ett nattligt spindeltumult en gång - superbarbariskt).

2010-08-18 @ 13:47:42
URL: http://kessen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0