Barcelona pt.3

DAG 7, 30/7 FREDAG:
Det första vi såg när vi kom ut genom hotellet på morgonen var att hela vägen var avspärrad pga. någon EM- tävlingsgren. Det var helt kaos bland alla bilar och vi stod och tittade lite och hejade massor när de svenska tävlarna sprang förbi. Sedan gick vi vidare mot saluhallen där vi köpte färskpressade frukt- och bärjuicer och gick runt och tittade på allt läskigt och gott. Efter det gick vi runt i lite affärer och köpte massa jättefina och billiga solfjädrar, skitmånga fanns det, överallt! Ännu en jättestor, fin katedral besökte vi och resten av dagen spenderades mest med att utforska Barcelonas smågator.

DAG 8, 31/7 LÖRDAG:
Idag gick vi upp svintidigt för vi skulle ner till stranden innan solen blev för stark. Typ nio var vi där och det var megafint. Vattnet var jättevarmt och allt var bara så bra. Vi låg och solade och badade om vartannat och jag som egentligen avskyr att bada och bikini och sånt trivdes alldeles utmärkt. När vi varit där i några timmar gick vi till hotellet och duschade, sen åt vi lunch (tortilla) och sen gick vi till ett köpcenter som låg i närheten. Vi kollade in en annan loppmarknad men köpte inget där heller. Till middag åt vi take away- nudlar i en liten park. På kvällen gick vi ut igen och hamnade på en buss som tog oss till utkanten av Barcelona där det var någon asstor klubb som vi gick till. Där träffade vi världens roligaste människor och vid sju på morgonen tjuvåkte vi hem med tunnelbanan och var jätterädda på varje station att det skulle komma en kontrollant. Men det gjorde det inte, puuh.

DAG 9, 1/8 SÖNDAG:
Kom ju hem vid åtta på morgonen så sov till två. Åt nachos till lunch och chillade som fan. Åkte upp i bergen igen och gick runt i lite fina parker, hamnade vid friidrottsarenan och kikade in lite på när dom hoppade och sprang och så. På kvällen tittade vi på en fontänshow, det var helt galet fint. Musik och massa lampor i olika färger och aaa.. något av det finaste jag sett skulle jag nog kunna med att säga!