Inatt drömde jag...

...en väldigt konstig dröm som jag nu vill dela med mig av!

Det var såhär, jag hade en liten sköldpadda. Den var jättesöt, men jag minns inte om den hade något namn. Varje gång jag klappade på den stack den ut sitt huvud och tittade på mig, och jag älskade den väldigt mycket. Den var liksom den enda som förstod mig. Jag hade blivit utslängd från skolan för jag fått IG på ett prov i matteC, och mamma och pappa var asarga och jag tyckte världen var jätteorättvis, så det var liksom jag och min sköldpadda på mitt rum mot alla andra. Jag minns att den fick sova i en liten burk med vatten och att jag matade den med gigantiska salladsblad.

Men så en dag så ville jag ta ner den till köket när jag skulle äta frukost. Jag hade läst på någon lapp om vad sköldpaddor borde äta så jag skulle fixa värsta lyxfrukosten till den. Den fick sitta på en tallrik fylld med flingor, brödsmulor, torkade aprikosbitar, gurka och tomat och sedan apelsinjuice över allt. Mums! Själv åt jag rostat röd.

Och tiden gick och jag hade ätit upp och skulle titta till min lilla sköldis. MEN, så var den borta! Jag letade bland apelsinjuicen, och sedan frågade jag förtvivlat mamma om apelsinjuice kanske fräter sönder sköldpaddor. Hon sa att hon inte visste och jag tänkte att nej, då borde jag sett att det bubblade och jag borde hört dens plågsamma pipande.. Så jag började leta hysteriskt efter min vän i hela huset, men utan resultat. Vart kunde den tagit vägen, en sköldpadda kan ju inte springa så fort!!

Så satt jag och var ledsen på mitt rum när plötsligt vår katt kom upp för trappan med en misstänksamt stor mage. Och jag ba: KATTEN HAR ÄTIT UPP MIN SKÖLDPADDA! Min syster fick känna på kattens mage, men vi hann aldrig bli säkra på att sköldis faktiskt fanns där inne för sen vaknade jag.

Och nu sitter jag här helt klarvaken, men fortfarande med sköldpaddan färskt i mitt minne. Och jag undrar: Vart tog han vägen egentligen? Borde jag vara arg på min katt? Var det här ett tecken på något? Kommer jag kanske få en sköldpadda när jag fyller år nästa vecka? Och i så fall, ska jag hålla den borta från apelsinjuice då?

Ja, frågorna är många.... suck. Men om jag får en sköldpadda tror jag den ska heta Loui.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0