Work


Hejhejhej.

Jag kan väl berätta lite om min oerhört spännande dag på jobbet idag hehe. Det bästa måste nog ändå varit när ungarna välte ut pyttepyttesmå pärlor över hela golvet TRE GÅNGER PÅ RAKEN!! Haha alltså, jag fattar verkligen inte hur dom lyckades.. Först ba var det en asliten unge som egentligen inte får ha pärlorna som hade vält ut en hel skål med pärlor, och jag kom in lagom arg och sopade upp det. Sen precis när jag var klar så var det en annan unge som puttade till en tjej som skulle gå med sin pärlplatta genom rummet och ställa den på en hylla. PANG, pärlor överallt igen, plus en ledsen tjej som hade fått sin pärlplatta förstörd.. Jag kände verkligen irritationen inombords redan här. Så när jag efter hundra år hade sopat upp allt IGEN ser jag ytterliggare en burk med pärlor stå på golvet av någon dum anledning och jag hinner precis tänka att "där kan den verkligen inte stå" när en tredje jävla unge kommer springandes rätt på den och pärlorna flyyyyger överallt. Alla blir helt tysta och stirrar förskräckt på mig när jag börjar skratta hysteriskt av ILSKA och FRUSTRATION. Jag vet liksom inte vart jag ska ta vägen. Det var bara så otroligt dumt alltihop!! Sen vågar en liten kille tillslut fråga mig:
- Michaelaaaa.... är du trött?
- JA JAG ÄR NOG LITE TRÖTT FAKTISKT!! säger jag så lugnt och behärskat som jag kan.
- Ahaa... du borde göra avslappning då. Det gör alltid jag när jag är trött!

Han såg hoppfullt på mig, för att liksom se om jag gillade hans idé. Då började jag skratta igen men inte av ilska denna gången utan för att han var så fruktansvärt himla gullig där han stod helt allvarlig med sina stora ögon och försökte hjälpa mig med mina trötthets-problem som egentligen inte var några trötthets-problem utan mera, hm.. vet inte. Kort stubin? Mamma säger i alla fall att man lär sig efter ett tag.. 

Sen vek jag typ 30 pappersflygplan till alla och glömde snart bort dom jävla pärlorna. Jag har blivit sjukt grym på det där med pappersflygplan faktiskt. Bara så ni vet. Så om ni vill ha ett, TVEKA INTE ATT FRÅGA MIG!! Kan vika tre olika nu, känns rätt grymt faktiskt.  



PUSSHEJ!

Kommentarer
Postat av: beabea

haha, hade dödat barnen, förstår inte hur du klarar av att jobba på dagis..

2010-01-28 @ 23:22:16
URL: http://peterstormare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0