15:10

Haft en sån fin helg. Josse har varit här. I lördags lunchade hon, jag och Elin. Vi gick runt i regnet i hundra år och letade efter nånstans att sitta, men alla ställen var överfulla. Tillslut knödde vi in oss på Kosmos och jag åt världens godaste mat. På kvällen åkte jag hem till Elin och lekte frisör och hon toppade mitt hår. Sedan kom Josse, hennes pojkvän, hennes pojkväns bror och hennes pojkväns brors kompis och allt var fint och vi åkte till Kontiki men någon hade hyrt hela Kontiki så vi fick inte vara där så då åkte vi till Henriksberg istället och spelade fotbollsspel hela kvällen innan det stängde. 
 
I söndags var jag ej bakis men SVINTRÖTT. Träffade Bea och drack massa kaffe på café Dali. Sedan kom Beas flickvän och var rolig. När jag några timmar senare kom hem hade Elias kompis Arvid och hans flickvän anlänt. Dom skulle nämligen sova hos oss över natten för att på måndagen åka hem till Norge igen. Jag var lite nervös för jag är alltid nervös när jag ska träffa människor jag aldrig träffat förr men dom var jättesnälla och gulliga. Vi spelade Uno. Jag vann första gången men kom sist fyra gånger på rad efter det. Ville dö. Sedan lagade vi hamburgare och på kvällen kollade vi film. Igår gick jag lite på stan med dom innan vi mötte upp Elias som vart i skola. Vi åt lunch i Haga. Åt en skitgod fisksoppa med massa lax i, mmh. Och just det! Köpte ju ett sånt där självtest på Apoteket för att kolla om jag är glutenintolerant igår också. Har ju haft så konstig mage i hundra år och när jag drog ner på kolhydraterna blev det bättre. Alltså bröd och pasta och sånt som också är gluten. Tror egentligen inte jag är glutenallergicker men alla frågar alltid så kan lika gärna kolla upp det och kunna svara säkert. Men när jag skulle testa igår så funkade inte den där grejen som man ska trycka på så det åker ut en nål så det kommer blod från mitt finger. Elias tryckte och tryckte och tryckte (för jag vågade inte själv) men inget hände. Blev så ledasen. Testet var skitdyrt, 300 kronor. Och jag hade redan öppnat alla grejer och när allt är öppnat måste man genomföra testet inom 10 minuter. Men Elias tröstade och sa att han skulle gå och klaga på Apoteket vid hans skola (testet finns nämligen bara på visa Apotek) så då kändes det lite bättre.
 
Idag ska jag egentligen plugga. Men har nyss tittat på tredje delen av Torka aldrig tårar utan handskar och gråtit så himla mycket så känner mig helt förstörd och kan inte plugga. Smart. Skulle äta lunch samtidigt som jag tittade på den också men inte ens det gick för började snyfta redan fem minuter in i avsnittet. Så himla jobbigt haha. Måste rycka upp mig nu. Puss!

Kommentarer
Postat av: beabea

Kollade också på Torka inte tårar utan handskar förut precis när jag skulle äta. Var ashungrig för hade ej ätit på mer än 6 timmar pga att jag var kvar i skolan och pluggade i trehundra år. Och jag grät också och åt när jag grät för jag var så jävla hungrig. Jobbigaste middagen i mitt liv typ. Herregud.:(:(:(:(:(:(

2012-10-23 @ 21:04:11
URL: http://beawestler.blo.gg/
Postat av: elin

jag har inga känslor. grät inte. tyckte in det var sorgligt, jag är en kall person :( men dumma testet! bra att elias ska klaga!!! :D

Svar: hahah jag har nog aldrig gråtit så mycket nånsin nästan :( men det betyder inte att du är kall, alla påverkas ju olika av olika saker! serien handlar ju trots allt om människor du inte känner och problem som kanske kan vara svåra att relatera till. jag å andra sidan är rätt överkänslig. gråter nästan om elias säger att nuffe inte får vara med i sängen liksom....
michaela

2012-10-25 @ 22:17:30
Postat av: josefin

AHAHAHA ALLTSÅ JAG DÖR VILKEN HEMSK BIIIILD!!!!!!!! men saknar dig och puss

2012-11-27 @ 10:58:06
URL: http://vinfylla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0