LIVET ALLTSÅ?!?!!

Hej igen.
 
Känns som en evighet sen sista jag skrev här. Det har hänt massor! Faktsikt känns det som ett helt annat liv nu, men det är väl lite för att jag jämt ska vara så dramtisk och överdriven hehe. Men kortfattat: Har gjort slut med Elias, flyttat hem till familjen i Björlanda igen, fått ett förstahandskontrakt på en lägenhet i Svartedalen som jag ska flytta till den 1:a juli, skriver c-uppsats för fullt i skolan, gått på anställningsintervjuer och... fått mitt FÖRSTA RIKTIGA JOBB som jag ska börja på den 9 juni, en vecka efter jag tagit examen!!!! FATTA!!!
 
:)))))))))))))))))))))
 
Så ja. Det var helt kaos i några veckor innan det vända ganska fort och bara började ordna upp sig! Till sommaren så börjar mitt nya, riktiga, vuxna liv med egen lägenhet och jobb och jag ska bara ta hand om mig själv och leva helt bra (haha) och jag längtar så mycket!!! Samtidigt, för mig som har så väldigt svårt med förändringar (även om det är positiva förändringar) så mår jag väldigt konstigt och dåligt i perioder just nu, för jag kan liksom inte riktigt fatta vad som händer, det går så fort och det bli rörigt i mitt huvud = stress = panik och ja, dåligt. Jag vet att jag gjort rätt och att allt kommer bli bra, eller till och med bättre än bra, men på en sekund försvann någon jag fortfarande bryr mig ASMYCKET om, mitt hem och allt som kändes tryggt och säkert. Och att flytta tillbaka till familjen är bra, det finns många fördelar med det och jag vet att jag är lyckligt lottad som har den möjligheten för det är det verkligen inte alla som har, men det är också en jobbig grej då alla jobbiga minnen, känslor, vanor och rutiner från förr finns här. Huset ligger långt ut på landet, långt från alla andra, så jag känner sig nästan lite isolerad och kan absolut inte vara spontan, och man förlorar väldigt lätt sin självständighet och går från att vara vuxen till barn igen på typ en sekund, vilket inte känns så najs. Men som sagt, BRA SAKER MED. Och det är bara i två månader till så det löser sig! Ska verkligen försöka spara pengar när jag bor här och inte behöver betala lika mycket själv, för sen när jag flyttar behöver jag verkligen köpa ALLT. Möbler och massa småskit, en tv, kanske en cykel (?) och nyss var jag tvungen att köpa en ny dator då min gamla dog lagom till c-uppsatsen. Fattigaste verkligen. Men kommer bli rikast när jag börjar jobba sen SÅ SKITSAMMA hihihihi. 
 
Kan berätta lite om mitt nya jobb med! Det är som förskollärare på en förskola som ligger på Hisingen, 10 min med buss från där jag kommer bo sen, alldeles nybyggd och skitfin och fräsch, fina lokaler, de verkar arbeta jättebra och som jag vill (mycket med miljön och språket), kollegorna verkar astrevliga, fin gård, trevlig chef och jag gick inte in på en mindre lön än vad jag tänkt mig! Så är supernöjd och längtar verkligen efter att få börja. Det känns så gött att vara på ett så nytt ställe, för då kan jag vara med i mycket av alla beslut som ska tas och få påverka och vara med och bestäma WOHO. Och den ligger vid ett torg så kommer kunna handla efter jobbet och sen bara åka hem till min lilla lägenhet och myyyyyyyyyyyysa *planerar ihjäl mig*
 
Har hängt mycket med mina fina vänner den här tiden också, som är bäst på att peppa och vi har bara gjort massa roligt. Kommer väl komma några klassiska bildinlägg efter detta för att illustrera hela härligheten! Nu ska jag försöka plugga lite. Jag och hon jag skriver c-uppsatsen med har verkligen haft svårt att koncentrera oss på skrivandet de senaste veckorna då vi båda haft fullt upp med så mycket runt omkring, så vi bestämde oss för att försöka plugga hemifrån på varsitt håll idag. Ska verkligen göra ett helhjärtat försök och se om jag kan få ner något vettigt i ett dokument snart..............
 
PUSS & KRAM här får ni två posiga bilder som avslut:
 
 

Kommentarer
Postat av: josefin

PUSS DU ÄR BÄST I VÄRLDEN <3<3<<33<3<3

2014-04-18 @ 10:36:40
URL: http://vinfylla.blogspot.com
Postat av: sophie

Älskar dina ögonbryn!

2014-08-12 @ 16:22:05
URL: http://www.ziggi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0