JUL OCH NYÅR 13-14

Jul och nyår över. ÄNTLIGEN. Har varit överlag fina dagar men för en som älskar rutiner/vardag/struktur osv så är röda dagar och saker som går utanför ramarna (hehe töntgaste uttrycket) jobbigt. Vill äta/sova/plugga/träna/festa osv utifrån ett noggrannt planerat schema. Låter kul va???? E d mä.
 
Jul i Björlanda hos familjen och min lilla kisse. Klädde gran, rullade vegbullar, bakade vörtbröd, slog in min brors presenter (han kan inte slå in själv? TÖNT), drack glögg som jag och Elias gjort i år osv. På juldagen åkte jag hem. Var/är ju kattvakt åt Beas katt Kotten och ville hem till henne, lugnet och ensamheten hehe. På kvällen gick jag ut med Cornelia. Skulle dricka lite. Drack lite. Var mer bakis än på typ hela året dagen efter? FATTAR EJ. Skulle på mellandagsrean men spydde ner hela stan (på riktigt) och åkte hem. Äckligaste. Therese kom hem till mig och vi tittade film, jag lagade broccolisoppa. Dagen efter lyckades jag mig ändå ut på rean och fyndade träningskläder och VÄRLDENS FINASTE COOLASTE RYMDSAMMETSGLITTERPLATÅSKOR som jag spanat in tidigare men då var dom asdyra men nu var dom på halva priset så jag slog till. Är nöjdast.
Nyår var asfint. Först god mat hemma med Elias. Vi lagade tapas (panerad potatis, mozarellasticks, smördegsknyten med svamp och spenat, gratinerad portobellosvamp, sparris i ugn, 2 olika röror) och till efterrätt åt vi kokos och banan-och choladglass. Var mättast i mitt liv typ. Sen åkte vi hem till Elin R där alla mina bästa personer var och vid tolslaget åkte vi och såg fyrverkerierna från Göta Älvbron. Så magiskt och vackert var det!!! Var överglad. Sen åkte vi hem till Jennifer och Filip och allt var bara bra. Den 1 januari var jag INTE bakis? Mådde nästans pinsamt bra. Ville ligga i soffan, kolla serier, äta chips, tycka synd om mig själv och sådär som det brukar vara. Men istället ba "kanske ska göra lite sysslor? Diska?" Tvingade i mig chips och choklad ändå. Rätt ska vara rätt!
På lördag fyller Josse 25 år och ska ha fest med poptema. Testade lite gamla popkläder idag, typ prickiga strumpbyxor och BDtröja. Kände mig som 17 och blev nästan lite tåris. Nu lyssnar jag på Håkan och ba mmmh. OCH JUST DET! På nyårsfesten så överraskade vi Sara med att vi (jag, Josse, Elin och Jennifer) gått ihop och köpt en Håkanbiljett till henne så att hon också kan följa med oss och se honom i juni. Hade inte varit samma sak utan henne juuu. Josse hade gjort finaste rebusen. Det stod typ "Bästisar ska se Håkan på Slottsskogsvallen den 7 juni klockan 6". Sara var så söt. När hon löst den så ba "Men alltså jag har ju inte råd att köpa biljett..." Sorgligaste. Trodde att vi gjort en rebus där vi berättade för henne att VI skulle se honom. Typ in your face. Men HALLÅ. Du ska ju med! Då blev hon allt glad. :))))))
 

Kommentarer
Postat av: josefin

HAHA ALLTSÅ GLÖGGFLASKAN?!?!? DÖÖÖÖÖÖR SÅ FINT HAHAHAHAHA OCH SÅ NÖRDIIIIGT. älskar er!!
och puss på nyår och dig OCH ÅH LÄNGTAR TILLS PÅ LÖRDAG.
HAHAHAHAHAHAHA DÖR PÅ SARAS KOMMENTAR!!! typ som att vi skulle vara världens elakaste vänner. hihihi. PUSSs

2014-01-02 @ 22:14:52
URL: http://vinfylla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0