skitarg och sur

Okej, så jag hade kommit in på en distanskurs då.. Från Gävle. Och introduktionen skulle självklart hållas därifrån så jag hade köpt tågbiljetter upp dit (DYRA var dom) och bokat vandrarhem för en natt där. OCH jag hade köpt nästan all kurslitteratur som behövdes (DYRT det med). OCH jag hade precis blivit beviljad studiemedel från CSN. Med andra ord, jag hade lagt ner en hel del pengar och jobb på att förbereda inför kursen som snaart skulle börja...

Men så kommer jag hem idag då.. Ganska glad. Går igenom min post. Lite från skatteverket, banken, CSN och såå.. Högskolan i Gävle. Spännande tänkte jag. Men nej, det var inte spännande. Det var hjärtskärande! Jag citerar, "Då ansvarig lärare har drabbats av akut påkommen sjukdom är vi tyvärr tvungna att ställa in kursen 'Vård och omsorg av personer med psykisk sjukdom och psykisk funktionsnedsättning'." "Vi har försökt att rekrytera en ersättare men har ej lyckats och måste därför ta detta beslut."

Alltså VA NEJ FAN tänkte jag! Kände nästan för att gråta en skvätt också. Inte bara för att jag verkligen hade sett fram emot att få läsa den här kursen för att jag tycker sånt är intressant, och inte bara för att det hade varit något att lägga tiden på då jag inte jobbar (som jag inte vet hur mycket jag kommer få göra nu i höst) utan mest för att jag alltid får svårt att andas varje gång jag inser att jag har lagt ut pengar på INGENTING!! Liksom kurslitteraturen! Vad ska jag göra med den nu? Läsa för skoj skull eller?!?! Skulle jag väl kunna, men inte för 1000 kr!! Får väl försöka sälja den.. Men ändå!! Och tågbiljetterna!! Dom går ju inte att lämna tilbaka. :(((( 

Så efter lite funderande har jag i alla fall bestämt mig för att åka upp till Gävle ändå. För jag har ju ett rum på ett vandrarhem där också. Måste verkligen utnyttja det. Och det kan säkert bli mysigt? Jag hade ändå planerat att fika med Kajsa som bor där, så det kan jag ju fortfarande göra. Kan fika skiitlänge nu, hehe. Och sen får jag väl bara njuta av Gävle eller nåt. MM FÖRSÖKER VARA POSITIV HÄR! Men egentligen är jag helt krossad inombords..

OCH ARG!!! Tänkte bara dela med mig av detta. HEJDÅ SKITVÄRLD!! (ej drama queen)

Kommentarer
Postat av: a

Kan du inte skicka tillbaka böckerna? :-O

2010-08-25 @ 19:09:21
URL: http://poetdiet.blogspot.com
Postat av: michaela

vet faktiskt inte, skulle kunna melja och fråga.. HOPPAS! (fast tror inte)

2010-08-25 @ 19:17:38
URL: http://understarlight.blogg.se/
Postat av: Sara

Nej, shit va sugigt! Jag förstår att du både är arg och besviken! Men kursen kanske går att läsa nästa termin istället? Då har du ju användning för böckerna i alla fall.



Va bra att hon mår bättre nu. Var så orolig för henne föut.

Klart du ska få mitt nummer. Jag skickar det i ett mejl på fejjan. =)

2010-08-25 @ 19:24:29
URL: http://ladysara.blogg.se/
Postat av: michaela

ja, fast tanken är att jag ska söka (och komma in!!) på en annan linje nästa termin, så det skulle ändå inte spela någon roll :(



och vad bra, tack! <3

2010-08-25 @ 19:26:48
Postat av: Kajsa

nej men guuud vad sämst! :o försök att skicka tillbaka eller få böckerna sålda, håller tummarna för att något av det ska gå!

men bra att du kommer i alla fall, för jag ser fram emot att få träffa dig! :D

puss!

2010-08-25 @ 20:46:16
URL: http://kajsaaandersson.blogg.se/
Postat av: beabea

Men gud. JAG blir irriterad, förstår att du blir det. KAN man ens göra så? Ska ringa någon, cutta någon. Återkommer. (PS, JAG hade ju kunnat vara läraren annars? jag är ju rätt bra på allt?? DS)

2010-08-26 @ 11:05:45
URL: http://peterstormare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0