tönt

Igår var jag hos Bea. Vi hade det skojigt. Först tog vi en lååång skogspromenad innan det blivit för mörkt och vi bara skulle ha gått in i varandra. Sen såg vi på film, drack jordgubbste och åt godis som jag köpt med mig för 42 kr för att dom inte tagit kort under 40 kr (=mycket godis).



Sen när jag skulle åka hem så började jag tänka så dumt. Jag stod där vid busshållplatsen i mörkret, alldeles ensam, precis vid skogen. Och så tänkte jag att "Det är egentligen lite konstigt att jag inte är mer rädd än vad jag är. Det här är ju nästan som hämtat från ur en skräckfilm. Men jag känner mig heeelt trygg och säker ändå. Där på andra sidan vägen bland träden kan det ju faktiskt stå någon utan att jag ser det, men det är inget jag oroar mig över!"

Sen blev det knäpptyst och inte en enda bil kom på jättelänge. Och sen började det knaka och prassla bland träden. Och sen var jag såklart skiträdd och sprang på bussen när den kom, hehe. Och inte tog det slut där heller. Nu tänkte jag att OM det här hade varit en skräckfilm så hade det ju varit så typiskt att tro att jag skulle vara trygg så fort jag kommit på bussen, MEN så är alla på bussen egentligen zombies som äter upp mig... Kan ju säga att det blev trevliga 45 minuter in till stan. :))

Och nej, jag och Bea kollade inte på skräckfilm hela kvällen. Vi tittade på animerade barnfilmer om möss och prinsessor och en monsteruppfinig som inte var något monster utan som var snäll och ville bli skådespelerska istället för att vara elak. Superläskigt verkligen..

Kommentarer
Postat av: beabea

haha puss!

2010-12-05 @ 13:23:27
URL: http://peterstormare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0