Paper bag

Jag försöker att inte stanna upp och tänka för ofta, för när jag väl gör det känns det som att jag bara vill lägga mig ner och sen aldrig resa på mig igen. Det är hemskt. Hemskt när det liskom känns som att man kvävs innifrån. Och det kan komma så plötsligt. Då vill jag bara slå sönder hela världen. Eller slå sönder mig själv.
I såna stunder så försöker jag verkligen tänka på allt positivt som finns, men i slutändan är det ändå den där känslan man har kvar. Den där känslan man har av... ensamhet? Och att ingenting faktiskt spelar någon roll. För det gör det ju inte? (Inte för att det ens spelar någon roll men... aa.)

Äh, vet inte riktigt vad jag skriver men.. jag har bara mått så konstigt på sista tiden. Liksom, jag mår bra men samtidigt så finns det alltid något där som förstör. Jag orkar inte riktigt.

Och jag har börjat längta tillbaka till gamla tider så väldigt mycket igen. Jag vet inte om jag ska göra något åt det eller ignorera? Samtidigt som jag vet att ingenting skulle bli annorlunda den här gången, så känns det som att jag skulle kunna göra allt annorlunda.. 

Antagligen blir det inget. Men att tankarna ens finns kvar stör mig något så otroligt. Vissa säger att dom alltid kommer finnas där. Jag är beredd att tro på det.   

Kommentarer
Postat av: beabea

hjärta.



Det finns inget att längta till, det vet du egentligen. Du vet, vi har pratat om detta. Man tänker tillbaka på det som var bra eller hur. Men tänk hur mycket det förstör, det är inte värt det överhuvudtaget. Du är smart, du vet att du inte ska hamna där igen.



Och jag tror på dig, verkligen på riktigt. Du ÄR stark.



Och tankarna, klart dom finns där, det var ju inte längesen eller hur? Men det betyder inte att man aldrig blir av med det. Man hade tankar för flera år sen som man aldrig tänker nu. Det försvinner mer och mer, man måste bara ha tålamod. Det har såklart påverkat dig jättemycket det som hänt innan och satt dupa spår. Men du KAN ta dig igenom det här.



Jag finns aaaalltid här. Om du har ångest eller dom-där-dumma-tankarna så prata med mig (om du vill), jag dömmer dig inte, jag vet hur det är. Jag kommer i alla fall stötta dig och finnas för dig hur du än gör. Och jag tänker hjälpa dig alltid. Och du ÄR så stark egentligen. Bort bort bort med tankarna. Vi ska ju ha så kul i sommar med alla planer, ingen tid för ångest eller dum-tankar.



<3 dig alltid, det vet du. kram

2010-02-24 @ 22:18:04
URL: http://peterstormare.blogg.se/
Postat av: michaela

bea du är det bästa som finns i hela hela världen. jag älskar dig. tack för allt, alltid. <3

2010-02-24 @ 22:30:28
URL: http://understarlight.blogg.se/
Postat av: jessica

det är ingenting att längta tillbaka till, visserligen kan det ses som en trygghet, men du vet att det kommer dra ner både dig och livskvaliten.



så egentligen hur vill du helst leva resten av ditt liv?

det finns så sjukt mycket att uppleva om man bara tillåter sig att njuta av livet :)



kämpa på stumpan, och även om det kanske alltid finns lite tankar kvar så är det ju så himla mycket bättre att utrota de ännu mer än att ge upp och få tillbaka alla tankar.



Puss, du är bäst <3

2010-02-24 @ 23:04:13
URL: http://jesscab.blogg.se/
Postat av: Malin

tankarna kan ta sig i rumphållet, söta lilla du! det finns så mycket mer i livet och precis som du skrev till mig; "lev ordentligt" <3



svar; ni borde ta det seriöst, verkligen. för det första jag tänkte när jag kom in på din blogg var "åh, detta måste vara en syster till bea" och då är jag helt seriös. och det är en komplimang; ni är båda är snygga människor!



och tack, för dina ord. jag ger inte upp, inte än på ett bra tag. det ska gå att ta sig ur det här, det måste det!

2010-02-25 @ 19:51:18
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0