jobb skola, ledig nu

Sista dagen på jobbet idag. Blev nästan lite gråtig när jag sa hejdå till alla barnen. Vissa kommer jag ju aldrig få se igen, dom som börjar skolan efter sommaren till exempel. Men min lille favispojk kommer finnas kvar i alla fall, fast jag lekte extra mycket med honom idag ändå. Han var så gullig och nöp mig i kinderna, skithårt. Fick ont men log bara för han är såååå gullig!!

Och precis innan jag gick hem blev jag erbjuden jobb direkt efter semesten igen, vilket känns bra. En vecka, i köket i för sig, men det funkar! Och det är innan jag börjat plugga (om jag nu ens ska börja plugga) till hösten. Vet inte alls hur det kommer bli ännu. Har ju sökt, men får se vad jag kommer in på. Och nu har jag börjat tveka på om det jag sökt verkligen är det jag vill så aa, även om jag kommer in så kanske jag tackar nej. Kanske läser kurser och jobbar lite till, och sen söker om till våren, till nåt annat.. Har nämligen lite andra funderingar nu!

Men det är i alla fall bra att dom vill ha mig på jobbet nästa termin med, och det är bra att jag kommer in redan första veckan för då får jag förtur på alla vikariaten heheh. Och vid det laget så vet jag ju också hur det blir med skolan, så då vet jag hur mycket jag kommer att kunna jobba.
Med andra ord Michaela: det kommer bli bra, det kommer ordna sig så tänk inte mer på det nu för nu är du ledig!

---
Och ikväll packar jag min väska för imon tar jag tåget till Stockholm och hälsar på Astrid i fyra dagar. Vi ska leva livet utan att tänka på framtiden, och det ser jag fram emot. 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0