festival

"Ett bord kan änvändas för flera olika ändamål. Om man inte har något skrivbord kan man använda matbordet. Vid val av bord ska man alltid ta hänsyn till de sittmöbler som ska användas. Bekväm sittställning är ett viktigt krav."

"Bäddsoffan bör ha god plats för sängkläder."

"Sängbottnen och madrassen är sängens viktigaste delar."

Åh gud vad jag älskar min systers hemkunskapsbok! Så fylld av nödvändig information som man inte hade kunnat klura ut själv. Hehe, det är väldigt underhållande att lyssna på när hon pluggar till provet hon har imon. Hoppas verkligen hon klarar det. Men det ska nog gå, bara kom kommer ihåg att "belysningen är en rätt viktig inredningsdetalj." (!!!!!!!!)

Neh men serri, vaddå utfyllnad för att göra boken så lång och tråkig som möjligt? Tycker fan synd om dom, glad att jag slipper läsa igenom skiten.


Förövrigt så funderar jag på vilka festivaler man ska på i sommar. Arvika kanske, jag vet inte? Hmhm, Emmaboda kanske? Eller Peace & Love.. eller Siesta, eller eller eller.. ne jag vet inte!! Svårt är det. Finns så mycket, man kan bara välja och vraka ju. Inte bra för någon med extrem beslutsångest.. Varför finns det inte bara EN festival med ALLT som är bra i hela världen? Mm, den hade jag gått på i alla fall. Den hade gärna kunnat få vara gratis med och legat hm, nånstans i Göteborgstrakten? Inte helt fel vavava!

Men ne, aldrig ska man få som man vill, suck.. Aja, bara att acceptera antar jag.


Kommentarer
Postat av: lovisa

Emmaboda är ju i alla fall sveriges mysigaste festival!

2010-03-09 @ 20:32:18
URL: http://www.loiz.se
Postat av: jossekatten

hahahahahahahhahha hemkunskap <3

Du ska åka på roskilde med mig älskling.

pusspusspuss

2010-03-09 @ 23:24:21
Postat av: Jessica

tack så myckdt för din fina kommentar bejb!! <3 Jaa, vi verkar verkligen följa samma utvecklingsfaser, helmysko ju!!



Hahahaha, fan vilken sjuk grej att plugga på! Sån där hemkunskap hade aldrig jag, det enda jag minns av den teoretiska biten var att den smått neurotiska läraren sa att vi skulle bli "på took för feta" om vi åt för mycket olja. Hmm.



Puss!

2010-03-10 @ 06:04:42
URL: http://kessen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0