???

Igår var en konstig dag. Jag kände mig väldigt seg och låg kvar i sängen tills klockan var fem typ. Med undantag för att gå upp och kissa och ta lite yoghurt vid tolv. Annars låg jag bara i sängen och pluggade, sov eller tittade på TV. Vid fem kämpade jag mig upp för att laga lite middag. Men när jag stod i köket började jag känna mig väldigt skakig, svettig och illamående. Jag lyckades ändå laga färdigt min asgoda middag och sätta mig i sängen med den. Åt halva portionen, mådde ännu mer illa och fick springa och spy. Mådde bättre och tänkte att andra halvan av middagen skulle få stanna så åt upp den men nej, var tvungen att springa och få upp det med. Blev så ledsen, maten var ju så god. Och fattade ingenting. Vet att jag inte var sjuk, det kände jag. Men har mått illa/haft ont i magen i perioder under typ 2-3 veckor nu. Och nej, jag är inte gravid! Och inte magsjuk eller matförgiftad heller för då hade det liksom kommit fort och varit över sen, eller hur?

Så i alla fall. Igår skulle jag ha skräckfilmskväll hos Sara. Och jag vägrade låta detta stoppa mig för som sagt, jag var ju inte sjuk??! Så efter min lilla spya drog jag på mig lite kläder och åkte. Ville mest dö på bussen/vagnen, var redo att hoppa av vid varje hållplats. Men när jag kom fram och ut i luften blev det bättre och sen kom Sara och mötte mig och vi gick och handlade chips, läsk och godis inför kvällen. Var ej så sugen då men köpte ändå asmycket haha. Och sedan blev det bara bättre och bättre och tillslut mådde jag som vanligt igen och jag och Sara skrek och gömde oss under filtar (mest jag) till Barnhemmet, sedan lugnade vi ner oss och tittade på Bridesmaids och gosade med Basse och pratade och åt massa godis. Vid halv ett åkte jag hem och somnade gott.

Så tack Sara för en himla najs kväll igår. <3
Och jag hoppas mitt konstiga illamående försvinner snart för annars måste jag väl åka till vårdis. :(

Kommentarer
Postat av: bea

OJ vad konstigt! Jobbigt att du mått illa så himla länge egentligen. Hoppas det är bra för alltid nu gumman. pösz

2012-04-02 @ 21:28:14
Postat av: Elin R

Åh, sa ju att Barnhemmet var läskig! Så himla fint på UM-träffen förresten! alltså, vi måste bli bättre på att fika tycker jag! Puss

2012-04-03 @ 08:10:19
Postat av: josefin

Det låter faktiskt som att du har magkatarr! då blir det dessutom värre när man åker bil/buss osv. och frisk luft gör allt bättre. du borde prova att köpa tabletter som heter Rennie på apoteket. dom börjar hjälpa efter 2 minuter, så kan du ju se om det blir bättre. För när jag fick magkatarr så kändes det exakt såhär i början. mådde också asilla och kräktes och sånt. hoppas det blir bättre snart finaste <3

2012-04-20 @ 11:21:58
URL: http://vinfylla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0