HACHIKO

Igår var himla fint. Var först på förfest hos några av Elias kompisar och sedan gick vi till Psykologiska Institutionen där det var maskeradbal. Kände mig rätt så fin i blåa spetsklänningen, pärlhalsband och min svarta mask med en liten fjädergrej och gulddetaljer. Fast tog inga bilder så TYVÄRR NI KAN INTE SE heheh. Blev himla full på typ ingenting och kvällen slutade med att Elias steckte falafel till mig klockan fyra på morgonen.

Idag vaknade jag med en fruktansvärd huvudvärk men annars mådde jag fint. Vi åt onlinepizza (champinjoner och extra ost GODASTE PIZZAN) och tittade på Pokémon. Och nu är jag själv hemma och har bestämt mig för att ha en titta-på-sorgliga-filmer-och-gråta-kväll. Har nyss tittat på Hachiko - a dogs story. Har ni sett??? SÅ himla sorglig. Ungefär när hälften av filmen hade gått så började jag gråta och sen grät jag hela vägen enda till slutet. För er som inte vet så handlar filmen om en man som hittar en hund och sen blir dom bästa vänner och hunden väntar alltid på honom på tågstationen när mannen har varit på jobbet men en dag så kommer inte mannen och då börjar det sorgliga och hunden bara väntar och väntar och det är SÅ himla sorgligt. Blir helt lipig igen. Stackars hunden. Han väntar i flera år tills han dör och det här är en sann historia och uuuuuäääähhh. Klarar inte av sorgliga djurfilmer, dom är värst.







Den riktiga Hachiko. Och statyn som dom satte upp på stationen när han hade dött. :(((((

Kommentarer
Postat av: beabea

ÅH jag har sett den, grät också hur länge som helst :(

2012-01-22 @ 21:58:18
URL: http://peterstormare.blogg.se/
Postat av: belle

alltså. den filmen är ca det sorgligaste jag nånsin sett. såg den med ellinor fösrta gången vi träffades (SMART) = låg & storgrinade en hel eftermiddag & orkade inte gå ut på kvällen hahahahah men ja. BRA film. SORGLIG film. snart kommer jag hehu

2012-01-24 @ 07:53:02
Postat av: josefin

Jag ville se den men den verkar så HIMLA sorglig. fast sötaste hunden och jag ska nog se den ändå, kommer skicka lipiga sms till dig hela kvällen sen hahaha. saknar dig redan och vill med vara i göteborg med dig och elin. ni är finaste. puss <3

2012-01-29 @ 15:08:08
URL: http://vinfylla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0